asiakastarina

Yrittäjä toivoo pankkipalveluilta helppoutta ja henkilökohtaisuutta

Meillä Perintäritari Oy:ssä tapahtui sukupolvenvaihdos tammikuussa vuonna 2017 ja muutama kuukausi vaihdoksen jälkeen vaihdoimme myös yrityksen pankkipalvelut
paikalliseen Oma Säästöpankkiin.

Pankki on kuin jalkapalloerotuomari: mitä vähemmän se peleissä näkyy ja erottautuu, sitä onnistuneempi on suoritus yleensä ollut. Liekö Olli-Jussi Sariolan erotuomaritaustalla syynsä siihen, että hän on nyt kahden vuoden ajan puhaltanut otteluamme täysin häiritsemättä. On kyse sitten kirjanpitäjästä, vakuutusyhtiöstä, markkinointitoimistosta tai pankista niin tätä me yrittäjät heiltä toivomme. Mahdollisimman vähän häiriötä, jotta saamme toteuttaa ydinliiketoimintaamme.

Rahaliikenteessä luottamus on normaalia tärkeämpää

Työntekijät saavat palkan sovittuna päivänä ja maksu ei yksinkertaisesti saa myöhästyä sovitusta päivämäärästä. Inhimillisiä erehdyksiä voi tulla, mutta ne tulee viestiä avoimesti etukäteen.

Perintäritarissa käsitellään rahaa päivittäin. Velalliset maksavat meidän asiakasvaratilille velkojille kuuluvia suorituksia ja me siirrämme rahat pääsääntöisesti samana tai seuraavana päivänä velkojien kassaan. Rahaliikenteen tulee toimia 110%:sti eikä yllätyksiä saa tulla. Mikäli velkojat eivät saa rahoja sovitusti, osoittaa syyttävä sormi meihin. Onneksi meidän ei ole tarvinnut kertaakaan siirtää sormea osoittamaan Oma Säästöpankkia.

Jotta me voimme asiakkaidemme suuntaan toimia sataprosenttisella luottamuksella, on luottamukset yhteistyökumppaneidemme kanssa oltava satakymmenenprosenttiset. Siinä Oma Säästöpankki on todellakin onnistunut.

Uusi ohjelmisto oli rahoitettava pankkilainalla

Sukupolvenvaihdoksen myötä meidän oli aika päivittää myös ohjelmistot 2010-luvulle ja kahdelle yrittäjälle yhtäaikaisesti toimivaksi. Ohjelmiston rahoittamisen myötä lähestyimme muutamaa pankkia lainatarjouksen muodossa. Oma Säästöpankki pesi tarjousvaiheessa kaikki muut nopealla reagoinnillaan: muutama tunti tarjouspyynnöstämme meillä oli kirjallinen tarjous lainalle.

Yleisesti helppous, nopeus ja joustavuus painoivat vaakakupin Oma Säästöpankin puolelle pankkilainassa. Lainan myötä oli luonnollista päivittää kaikki Perintäritarin pankkipalvelut vihreän logon alle. Asioiminen on yleisesti ollut niin helppoa, että olemme avoimesti suositelleet kaikille pankkiasioiden kanssa tuskaileville Oma Säästöpankkia.

Oma yhteyshenkilömme tekee asioinnista äärimmäisen sujuvaa

Oma Säästöpankin vahvuus on henkilökohtainen palvelu. Meille molemmille yrittäjille Olli-Jussi Sariola on jalkapallon puolelta tuttu jo entuudestaan ja oli mahtavaa saada hänet yhteyshenkilöksemme. Oma Säästöpankissa meidät huomioi koko henkilöstö ystävällisesti. Olli-Jussin suora numero oikaisee polkuamme ja hän tietää jo ennen kysymystämme, mitä meillä on mielessä.

Hyvä esimerkki oli palveluiden käyttöönotto. Kun aikaisemmassa pankissa otettiin palvelut käyttöön, se vaati kolme erillistä soittoa maksulliseen yritysasiakaspalveluun, jossa ensimmäiset keskustelut käytiin vastaajan kanssa. Sen jälkeen liikuteltiin erinäisiä asiakirjoja kirjepostilla. Oma Säästöpankissa vastaava käyttöönotto tapahtui yhdellä käynnillä (joka oli sama käynti, jossa sovittiin palveluiden käyttöönotosta ja tilinavauksista).

Ja toinen konkreettinen esimerkki on se, että Olli-Jussin loma-aikoja ei tarvitse jännittää. Hän vastaa viestillä olevansa lomalla ja kertoo tuuraajaan nimen ja puhelinnumeron, johon tulisi olla hänen loma-aikana yhteydessä. Tämä on asiakkaan palvelua.

Koemme, että Oma Säästöpankki pitää meitä arvokkaana asiakkaana. Se on tänä päivänä harvinaista.

Yhteistyöterveisin,

Perintäritarin
Jussi Saarijärvi ja Juha Järvinen

Jaa blogikirjoitus

 

Lisää uusi kommentti