Työelämä

Kohtaaminen keskiössä

Lämmin kevätaurinko paistaa suoraan kasvoihin, kun ajelen aurinkoisena aamuna kohti Ähtärin konttoria. Ostolantielle ”Ähtärin kylänraitille” päästessäni kasvoilleni syntyy leveä hymy ja ajatus ”onpa mukava päästä taas töihin”. Ostolantie on minulle tuttu tie, sillä sitä on tullut kulutettua jo monia vuosia- lenkillä rattaissa äidin viemänä, rekassa penkkariajelulla karkkeja heitellen ja nyt viimeisimpänä, työmatkaa ajellen.

Matkani Oma Säästöpankissa on vasta alkutaipaleilla, sillä aloitin Tuurin ja Ähtärin konttoreissa noin viitisen kuukautta sitten. Paluu ”kotikonnuille” on tuntunut mahtavalta! Työpaikkana Oma Säästöpankki on vertaansa vailla, puhumattakaan meidän mahtavasta työtiimistämme, johon minut otettiin avosylin vastaan. Suurena osatekijänä leveään hymyyni ovat myös huikeat asiakkaat, joita pääsen tapaamaan päivittäin.

3256-kuva1OmaSaastopankki-OmaSp-2017.jpg

166-omasp-jenni-ahtari-blogi.jpg

Me Oma Säästöpankissa halutaan, että kynnys pankkiin tuloon on pieni, niin tapahtumissa, kuin konttorillakin ihmisten on helppo lähestyä meitä. On ollut mahtava kokea, että pankkiasiakkuuden lisäksi olen päässyt tutustumaan asiakkaisiin syvemmin. Monen asiakkaan kanssa keskustelemme pankkiasioiden lisäksi myös hyvin arkisista asioista, vaihdamme kuulumisia, ihmettelemme maailmanmenoa ja jaamme mielenkiintoisia tarinoita elämästä. Olen huomannut, että ihmiset arvostavat yhä enemmän henkilökohtaista ja asiantuntevaa palvelua. Puheliaana ja avoimena ihmisenä on ollut helppo ja hieno asia päästä sitä myös tarjoamaan. Henkilökohtaisen asiakaspalvelun tarjoamisessa suurin juttu on ehdottomasti vuorovaikutus, asiakkaiden kohtaamiset jäävät mieleen ja täten voin todeta, että asiakastapaamiset ovat toden teolla rikastuttanut myös minun maailmaani!

Parhaimmillaan pankkiasiointi voi siis olla paljon muutakin, kuin vain raha-asioiden hoitoa. Oikeastaan, kun ajatellaan, niin sehän on todella monessa tapauksessa niin paljon kaikkea muutakin – se on elämän mittainen suhde. Ihmisten elinkaaren aikana tulee hyvin monenlaisia ja erilaisia tilanteita, joissa käännytään pankkitoimihenkilön puoleen, oli se sitten tilin avaus vastasyntyneelle, opintolainan hakeminen tai lainan hakeminen ensiasuntoon, on pankki kumppanina elämän suurissa hetkissä. Meille on tärkeää tuntea asiakkaat, jolloin voimme tarjota heille paikkakunnan parasta palvelua. Kun tunnemme asiakkaan, voimme keksiä asiakkaan elämäntilanteeseen luovia ja sopivia ratkaisuja. Aito kiinnostus asiakkaaseen ja henkilökohtainen yhteydenpito luovat eittämättä pysyvän asiakassuhteen, jonka voi myös parhaimmillaan liittää ystävyyssuhteeseen.  Pankin ei tarvitse olla vain paikka johon tullaan jonkun tietyn asian hoitamisen takia, meille saa tulla myös kahvittelemaan, tutustumaan ja keskustelemaan haaveista – keksitään yhdessä ratkaisut unelmien toteuttamiseen. 

Työni Oma Säästöpankilla on lähtenyt hyvin käyntiin ja odotankin jo innolla tulevia asiakaskohtaamisia. Me olemme Oma Säästöpankissa lähellä ja läsnä, asiakkaita varten. Ihanaa kevättä ja tulevan kesän odotusta – nautitaan auringosta!

Jaa blogikirjoitus

 

Lisää uusi kommentti