Yhteistyö

Kesä 2018: Ulkokentät ja kesätyöt OmaSp:ssä

Kesän odotus ja kaipuu ulkokentille on kova, pitkän harjoituskauden jälkeen. Nyt pitää kuitenkin vain malttaa vielä hetki. Alkukevään aurinkoisilla, mutta mahdollisesti kylmillä keleillä, täytyy edetä maltilla lämpöisempää kesää ja pitkiä kaaria kohti.

Treenit ovat sujuneet suunnitellusti talven ajan. Marraskuusta eteenpäin siirryin kotonakäynnin osalta kahden viikon jaksoihin. Isälle ja äidille se taisi olla kovempi paikka, itse sopeuduin siihen aika mukavasti. Sen avulla saatiin meidän harjoitukset jaksotettua paremmin.

Tyypillisessä kahden viikon jaksossa saavun Kuortaneelle sunnuntai-iltana. Siinä ehdin hakea kaupasta ruuat iltapalaa ja aamupalaa varten ennen nukkumaanmenoa. Treenien sisältö on ollut riippuvainen siitä, mikä kausiharjoittelussa milloinkin on meneillään. Kahden viikon jakso saattaisi olla voimakaudella seuraavanlainen;

  • Maanantaina on ylävartalovoimareenit koulun jälkeen ja illalla keskivartalokuntopiiriä sekä telinevoimistelua.
  • Tiistaina aamulla herättelevä kuntopallojen heitto ja illalla keihäänheitto.
  • Keskiviikkona koulun jälkeen jalkavoima sekä palautumiskeskus illalla.
  • Torstaina aamulla keihäsreeni ja koulun jälkeen kuminauhakävelyt ja loikat tai hieronta.
  • Perjantaina koulun jälkeen nopeusreenit.
  • Lauantaina kuminauha/kuntopallo tai nopeusvoima.
  • Sunnuntaina pidetään lepopäivä, silloin pääasiassa chillaillaan.

Tämän jälkeen seuraava viikko on samanlainen ja kotiinlähtö on perjantaina koulun jälkeen. Näistä harjoitusviikoista on paljon erilaisia variaatioita harjoitteluiden sisällön, lukumäärän, keston ja rasittavuuden suhteen.

3333-huhtikuu 21 ensimmäisiä ulkoheittoja Vesilahti.jpg

166-omasp-pia-kianta-keihaanheitto.jpg

 

Treenejä on kauden mittaan monissa eri paikoissa. Kävimme syksyllä usein peruskuntokaudella hiekkamontulla juoksemassa hiekkakasaa ylös ja alas, niitä en koskaan unohda. Sinne pyöräiltiin ensin seitsemän kilometriä, jonka jälkeen raskas treeni rinteissä ja loppuverkaksi seitsemän kilsaa pyöräillen takaisin. Viikoittain myös lenkkeiltiin hyvissä ulkoilumaastoissa. Talvella tuli käytyä hiihtämässä satunnaisesti, mikä oli mukavan rentoa suhteellisen tasaisessa maastossa. Vesijuoksua teimme uimahallilla ja se oli yllättävän tehokasta sekä mukavaa.

Harjoituksia oli Kuortaneella paljon ja tottakai tarvitsen myös niihin palautumista ja lepoa. Käyn opistoalueella olevassa palautumiskeskuksessa viikoittain. Siellä on erilaisia saunoja, uima-allas sekä kuumia ja kylmiä altaita. Näin on mukava huoltaa itseään ja nähdä muitakin urheilijoita vapaalla. Hieronnassa käyn aina joka toinen torstai. Minulla on vakituinen hieroja, joka huolehtii kehon hyvinvoinnista. Säännöllinen hieronta on ihan ehdoton, jotta voin reenata mahdollisimman terveenä. Kun lihasjumit ja muut saadaan ajoissa hoidettua, se mahdollistaa terveenä pysymisen ja auttaa teknisesti parempiin suorituksiin. 

Kesäloman alkaessa aloitan kesätyöt Lempäälän Ideaparkin Oma Säästöpankissa. Olen todella innoissani töistä ja mielenkiintoista nähdä millaista työskentely on pankissa. Hommia kuulemma riittää kylliksi ja tulen oppimaan paljon työelämästä. Kesään sisältyy myös paljon kavereita, keihäsleirejä, kilpailuja ja hauskanpitoa.

Odotan kesää mielenkiinnolla!

Tutustu Ideaparkin Oma Säästöpankkiin tästä. 

Jaa blogikirjoitus

 

Lisää uusi kommentti