Sähköisessä allekirjoituspalvelussamme voit turvallisesti allekirjoittaa pankkiasioihisi liittyvät asiakirjat. Siirry palveluun ja tunnistaudu pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteellasi. Pankkitunnistautumisen voit tehdä minkä tahansa pankin tunnuksilla. Palvelun pääsivulta löydät avoimet allekirjoitustasi vaativat asiakirjat sekä asiakirja-arkiston. Allekirjoituspalvelusta palaat takaisin tälle sähköinen allekirjoitus -sivulle.

Siirry allekirjoittamaan

 


Alla asiantuntijoidemme vastauksia useimpiin sähköiseen allekirjoituksiin liittyviin kysymyksiin

Miten pääsen kirjautumaan allekirjoituspalveluun?

Allekirjoituspalveluun pääset kirjautumaan painamalla ylempänä tällä sivulla löytyvää ”Siirry allekirjoittamaan” -painiketta. Palvelu pyytää sinua antamaan henkilötunnuksesi ja tämän jälkeen valitsemaan haluamasi tunnistautumispalvelun. Voit tunnistautua minkä tahansa pankin Tupas-tunnisteella tai mobiilivarmenteella.

En pääse sähköpostiini saapuneen linkin kautta eteenpäin sähköiseen allekirjoitukseen, miten toimin?

Viestissä ollut linkki on syystä tai toisesta ollut virheellinen. Voit kuitenkin kirjautua ylempänä tällä sivulla löytyvän painikkeen kautta, ja siirtyä allekirjoituspalveluun.

Miksi saan palvelussa ilmoituksen, että istunto on vanhentunut?

Istunto vanhenee, jos olet kirjautuneena palvelussa riittävän pitkän aikaa. Voit kirjautua uudelleen allekirjoituspalveluun ylempänä tällä sivulla löytyvän painikkeen kautta.

Mitä tarkoittavat palvelussa mainittu Visma Sign?

Visma Sign on ohjelmistotalo Visma Solutionsin tarjoama sähköinen allekirjoituspalvelu, jonne Oma Säästöpankin kotisivujen allekirjoituspalvelussa allekirjoitettavat dokumentit tallennetaan. Oma Säästöpankki on ottanut Visma Signin käyttöön helpottaakseen asiakkaidensa turvallista pankkiasioiden viimeistelyä verkossa. Palvelun käyttö on turvallista, eivätkä sinun tietosi ole vaarassa joutua ulkopuolisille.

Mitä voin tehdä allekirjoituspalvelussa?

Allekirjoituspalvelussa voit allekirjoittaa sopimuksia, jotka asioitasi hoitanut pankin työntekijä on sinne sinulle lähettänyt. Allekirjoituspalvelussa viimeistellään näin pankkiasioihin liittyviä sopimuksia, joista on keskusteltu konttorissa tai verkossa Oma Säästöpankin toimihenkilön kanssa.

Miksi minulla ei näy allekirjoituspalvelussa yhtään sopimusta?

Allekirjoituspalvelussa voit allekirjoittaa sopimuksia, jotka asioitasi hoitanut pankin työntekijä on sinne sinulle lähettänyt. Mikäli olet sopinut Oma Säästöpankin toimihenkilön kanssa sopimuksen sähköisestä allekirjoituksesta eikä sopimusta kuitenkaan löydy palvelusta, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse tai chatin kautta. Yhteystiedot löydät helposti verkkopalvelustamme.

Miksi en pääse allekirjoittamaan yritykseni pankkitunnuksilla?

Allekirjoittaminen on aina sidottu luonnolliseen henkilöön ja tämän henkilötunnukseen, näin ollen tunnistautuminen täytyy myös tehdä henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla.

Allekirjoitettavaksi lähetetyssä sopimuksessa on virhe, mitä minun kuuluu tehdä?

Jos haluat muuttaa allekirjoitettavaksi lähetettyä sopimusta kirjaudu ulos palvelusta ja ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Neuvottelemme sopimuksen kanssasi uudelleen ja sovimme uudesta allekirjoituksesta. Sopimuksen muokkaaminen sinun toimestasi allekirjoituspalvelussa ei ole mahdollista.

Mistä löydän sopimuksen, jonka olen aikaisemmin allekirjoittanut sähköisesti?

Jos olet allekirjoittanut sopimuksen samassa Visma Sign allekirjoituspalvelussa, löydät sopimuksen asiakirjalistalta heti sisäänkirjautumisen jälkeen. Listalta löytyvät ensin allekirjoittamattomat sopimukset ja tämän jälkeen arkistoidut, aiemmin allekirjoitetut sopimukset. Voit avata asiakirjan näytölle klikkaamalla kyseisen asiakirjan nimeä. Sopimuksen saa avattua vaikka otsikko on harmaa. Voit myös tallentaa allekirjoitetun dokumentin omalle tietokoneellesi tai tulostaa sen.

Mikäli sopimuksen allekirjoittajia on useita, mistä tiedän että kaikki osapuolet ovat allekirjoittaneet sopimuksen?

Näet allekirjoituspalvelussa aina ajankohtaisen tilanteen allekirjoituksista. Saat antamaasi sähköpostiin viestin, kun kaikki osapuolet ovat allekirjoittaneet sopimuksen. Jos et ole antanut palvelussa sähköpostiosoitettasi voit milloin tahansa käydä tarkastamassa allekirjoitusten tilanteen kirjautumalla palveluun ja valitsemalla kyseisen dokumentin. Valitse ”lataa asiakirja”, selaa sopimusasiakirjaa alaspäin ja tarkista sähköiset allekirjoitukset lopusta.

Saanko allekirjoitetut sopimukset automaattisesti postissa kotiini?

Sopimuksia ei lähetetä postitse pankista asiakkaalle. Sopimuksesi säilyvät arkistoituna allekirjoituspalvelussa, josta voit ne koska tahansa ladata omalle koneellesi, ja halutessasi tulostaa.