Oma Säästöpankissa on helppo asioida – henkilöstön tyytyväisyys heijastuu positiivisesti asiakkaisiin

Mediatiedote - Akaa, Alajärvi, Alavus, Häijää, Hämeenlinna, Hamina, Hammaslahti, Hauho, Seinäjoki Hyllykallio, Lempäälä Ideapark, Ilmajoki, Imatra Keskusta, Jalasjärvi, Joensuu, Joroinen, Joutseno, Kankaanpää, Kauhajoki, Kihniö, Kotka, Kouvola, Kuortane, Lappeenranta, Mikkeli, Asiakaspalvelu, Parikkala, Parkano, Riihimäki, Savonlinna, Seinäjoki Keskusta, Imatra Vuoksenniska, Tampere, Tuuri, Kurikka, Ähtäri, Lahti, Jyväskylä, Turku, Kajaani & Espoo
9.2.2018 09:40

Oma Säästöpankki selvittää säännöllisesti sekä asiakkaiden että henkilöstön näkemyksiä pankin toiminnasta. 

Oma Säästöpankin asiakastutkimukseen vastasi yhteensä ennätykselliset 7 676 henkilöä. Valtaosalle vastaajista (88 %) Oma Säästöpankki on pääasiallinen pankki. Asiakkaat ovat tyytyväisiä saamansa henkilökohtaiseen palveluun arvosanalla 4,8/5. Asioinnin helppous, palveluiden saatavuus ja palvelukokemus ovat nousseet kaikissa konttoriryhmissä. Pankin kokonaisarvosanaksi asiakkaat antoivat 4,3/5. Asiakkaamme odottavat, että perusasiat maksamisen osalta ovat kunnossa ja arvostavat henkilökohtaista tapaamista sekä keskustelua heidän tulevaisuuden suunnitelmistaan.

Parasta palvelua 2017 -asiakastutkimuksen toteutti Balentor Oy web-kyselynä 24.11.-15.12.2017. Kyselyyn vastanneiden kesken arvottiin OmaSp-Jopo ja onnellinen voittaja oli Minna Kätevä. Oma Säästöpankki haluaa kiittää kaikkia kyselyyn vastanneita. Vastaukset antavat arvokasta tietoa, kuinka Oma Säästöpankissa voidaan kehittää asiakaspalvelua entistäkin paremmaksi.

Töihin on hyvä fiilis tulla

Oma Säästöpankin henkilöstö on yleisesti tyytyväinen työhönsä ja töissä on mukava olla.

Kokonaisarvosanaksi henkilökunta antoi 4,43/5. Henkilökunta uskoo pankin menestyksen ja näkee pankin tulevaisuuden hyvin myönteisenä (4,75/5). Henkilökunta on myös hyvin sitoutunut muutoksiin (4,79/5) ja valmis suosittelemaan pankkia työnantajana (4,57/5). 

Lähiesimiestyön kehittäminen nähdään edelleen jatkossa tärkeänä.

Henkilöstökyselyn toteutti Feelback Oy web-kyselynä 5.-22.12.2017. Tutkimukseen vastasi 87 prosenttia henkilöstöstä. 

”Henkilökunnan osaaminen on keskeinen kilpailutekijämme ja panostamme siihen jatkuvasti. Yhtenä esimerkkinä on OmaSp Master-koulutusohjelma, josta valmistuu ensimmäiset esimiehet helmikuussa. Henkilöstön työssä viihtyminen ja hyvinvointi heijastuvat positiivisesti asiakkaisiin. Tyytyväiset asiakkaat ovat seurausta hyvästä työstä. Nämä yhdessä luovat perustan pankin kehitykselle ja menestykselle. Näiden tulosten pohjalta on hienoa jatkaa tätä vuotta ja pankin kehittämistä”, kertoo toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi kiitollisena.

Lisätietoja antavat:

Oma Säästöpankki Oyj

toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi, puh. 045 6575506, pasi.sydanlammi@omasp.fi
viestintäjohtaja Minna Sillanpää, puh. 050 66592, minna.sillanpaa@omasp.fi

Oma Säästöpankki Oyj on suomalainen Suomen suurin säästöpankki. Palvelemme valtakunnallisesti 39 konttorissa noin 135 000 asiakasta yli 250 henkilön voimin. Vakavaraisen pankin kannattavuus on koko toimialan parhaimmistoa. Hyvän tuloksen palautamme omistajiemme, seitsemän paikallisen säästöpankkisäätiön ja kahden Oma osuuskunnan, kautta asiakkaitamme lähellä oleville yhteisöille ja yleishyödyllisiin tarkoituksiin. Lupaamme tarjota paikkakunnan parasta pankkipalvelua kaikissa arjen raha-asioissa sekä konttoreissa että digitaalisissa palvelukanavissa. Lähellä ja läsnä.