Kuvassa Oma Säästöpankin asiantuntija

Asiakkaidemme ja henkilöstömme kokonaistyytyväisyys ennätyskorkealla

Mediatiedote
9.3.2022

Selvitämme vuosittain sekä asiakkaiden että henkilökuntamme näkemyksiä pankkimme toiminnasta. On hienoa julkistaa asiakas- ja henkilöstökyselyiden ennätystulokset vuosikertomuksemme yhteydessä. 

Vuoden 2021 Parasta palvelua -asiakaskyselyn toteutettiin yhteistyössä aiemmilta kerroilta tutun kumppanimme Balentor Oy:n kanssa. Asiakkailla oli mahdollisuus vastata web-kyselyyn kolmen viikon ajan 1.-21.11.2021. Kyselyllä selvitimme asiakkaidemme näkemyksiä palvelumme onnistumisesta sekä kehityskohteista. 

Asiakaskyselyn vastaajien oli mahdollista osallistua arvontaan ja voittaa arjen piristämiseen tai unelmien toteuttamiseen 1 000 euroa. Onnellinen voittaja tavoitettiin eilen ja hän on Sampo Linnaranta Joroisista. Kiitos kaikille vastanneille ja arvontaan osallistuineille! 

Vastauksia saimme kaikkiaan 5 909 kappaletta. Näin suuri vastaajamäärä antaa tuloksille vielä erityistä painoarvoa.

Tässä keskeisimpiä nostoja asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista:

  • Asiakkaidemme kokonaistyytyväisyys on parantanut viime vuosista ja on nyt tasolla 4,4/5. Tulos on sama sekä henkilö- että yritysasiakkailla.
  • Tyytyväisyys omaan yhteyshenkilöön on pysynyt edelleen korkealla tasolla ja on 4,7/5. 
  • Erityisen ilahduttavaa on tuloksissa nettosuositteluindeksimme (NPS) positiivinen kehitys ennätystasolle 53. NPS kertoo, että yhä useampi asiakas on valmis suosittelemaan meitä eteenpäin ystävilleen tai kollegoilleen. 

Henkilöstökysely toteutettiin 24.11.-9.12.2021 ja edellisvuosien tapaan Feelback Group Oy:n kanssa. 

  • Henkilöstökyselyn tulokset ovat ennätystasolla ja tuloksissa näkyy pitkäjänteinen työmme yhdessä työyhteisömme kehittämiseksi. 
  • Henkilöstön kokonaistyytyväisyys nousi ennätyskorkealle ja oli 4,45/5. 
  • Esihenkilötyömme on kokonaisuutena todella hyvällä tasolla ja tässä ollaan parannettu viime vuodesta.