Loistavat tulokset Parasta palvelua 2018 -asiakaskyselyssä

Mediatiedote
1.3.2019

Selvitämme säännöllisesti asiakkaiden näkemyksiä pankkimme toiminnasta. Saimme Parasta palvelua 2018 -asiakaskyselyyn kaikkien aikojen ennätysmäärän vastaajia, yhteensä 8 151 henkilöä.

Valtaosalle vastaajista (87 %) olemme pääasiallinen pankki. Huomionarvoista on se, että 79 % vastaajista oli uusia vastaajia. Asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa henkilökohtaiseen palveluun arvosanalla 4,7/5 ja pankin kokonaisarvosanaksi asiakkaat antoivat 4,3/5. Asiakkaista 42 % arvioi, että asiat ovat pankissamme kehittyneet selkeästi tai jonkin verran parempaan suuntaan eli parannusta 12 %. Nettosuositteluindeksi on noussut neljä yksikköä ja on nyt kaikkien vastaajien osalta tasolla 46. Asioinnin helppous ja palveluiden saatavuus -osion eri väittämien tulokset ovat samalla tasolla kuin edellisellä kerralla, samoin palvelukokemus. Palvelukokemuksessa selkein poikkeama muista on tälläkin kertaa Kanssani on keskusteltu tulevaisuuden suunnitelmistani -väittämä, joka on noussut yhden yksikön edellisestä vuodesta ja saa arvosanan 3,7/5. Suunta on oikea, mutta on edelleen tärkeä kehittämiskohde keskusteluissamme asiakkaiden kanssa.

Asiakkaistamme 22 % kokee erittäin tärkeäksi tai tärkeäksi, että he saavat henkilökohtaista palvelua iltaisin klo 18 jälkeen ja 14 % lauantaisin. Asiakkaista 30 % kokee erittäin tärkeäksi tai tärkeäksi, että he saavat henkilökohtaista palvelua chatilla tai videoneuvottelulla tutun toimihenkilön kanssa. 

Parasta palvelua 2018 -asiakastutkimuksen toteutti Balentor Oy web-kyselynä 11.-31.12.2018. Asiakaskyselyn yhteydessä arvotun 1 000 euron matkalahjakortin voitti Toni Soirio Seinäjoelta onnenluvulla 1010.  

Kiitos vielä kaikille kyselyyn vastanneille!