Oma Säästöpankki tuo pankkipalvelut entistä lähemmäs asiakkaita

Lehdistötiedote - Akaa, Alajärvi, Alavus, Häijää, Hämeenlinna, Hamina, Hammaslahti, Hauho, Hyllykallio, Ideapark, Ilmajoki, Imatra, Jalasjärvi, Joensuu, Joroinen, Joutseno, Kankaanpää, Kauhajoki, Kihniö, Kotka, Kouvola, Kuortane, Lappeenranta, Mikkeli, Online-palvelutiimi, Parikkala, Parkano, Renko, Riihimäki, Savonlinna, Seinäjoki, Vuoksenniska, Suodenniemi, Tampere, Tuuri, Kurikka & Ähtäri
1.12.2016 14:30

Oma Säästöpankki uudistaa toimintaansa ja uudelleen organisoi joitakin toimintojaan vahvistaakseen asemaansa Suomen suurimpana säästöpankkina. Jatkossa asiakkaat voivat hyödyntää pankkipalveluja mm. ostosten yhteydessä marketissa tai ne voidaan tuoda jopa asiakkaan kotiin asti.

Oma Säästöpankki monipuolistaa palvelujaan ja tuo asiakkailleen lisää henkilökohtaisia palvelumalleja uusilla toimintatavoilla.

Pankkipalvelujen tarjoaminen tapahtuu jatkossa yhä enemmän asiakkaiden luona joustavin palveluajoin. Monipuolistamme mm. verkkopalvelujamme, ja jatkossa asiakkaamme voivat asioida tuttujen toimihenkilöiden kanssa myös sähköisten chat- ja videoneuvottelupalvelujen kautta. Tarjoamme asiakkaille myös mahdollisuutta, jossa tuomme pankkipalvelumme jopa asiakkaan kotiin asti, kertoo Oma Säästöpankki Oyj:n toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi.

Lisäksi Oma Säästöpankki laajentaa käteisnostopalvelujaan aloittamalla yhteistyön Keskon kanssa. Pankin asiakkaat voivat nostaa käteistä rahaa joulukuun alusta alkaen K-ruokakaupoista ja Neste K-liikenneasemilta Osta&Nosta -palvelun avulla.

11 konttoria yhdistyy - alueiden asiakkaille aiempaa kattavammat konttoripalvelut

Toimintamallin muutoksen yhteydessä Oma Säästöpankki yhdistää 11 konttorin toiminnot osaksi suurempia yksiköitä. Vuoden vaihteessa Lehtimäen, Töysän, Karvian, Vimpelin, Savitaipaleen, Lemin, Taavetin, Liperin ja Reijolan konttorit yhdistyvät lähistöllä toimivaan suurempaan yksikköön. Vuoden 2017 aikana muutos toteutetaan myös Suodenniemen ja Rengon konttoreissa. Yhteistoimintamenettely toimintamallin muutoksen osalta päättyi pankissa marraskuun lopussa.

Asiakkaiden asiointi suuntautuu yhä enemmän verkkopalveluihin ja muihin itsepalvelukanaviin. Suurempien yksiköiden avulla voimme tarjota kuitenkin alueiden asiakkaille aiempaa kattavammat konttoripalvelut. Nyt tehtävillä toimenpiteillä varmistamme kilpailukykymme myös tulevaisuudessa ja voimme tarjota asiakkaillemme jatkossakin paikkakunnan parasta pankkipalvelua. Erityisen tyytyväisiä olemme siitä, että yhteistyössä henkilöstöryhmien edustajien kanssa on löydetty ratkaisut joiden myötä tämä merkittävä toiminnan uudelleen organisointi kyetään toteuttamaan ilman irtisanomisia, Sydänlammi sanoo.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi
Oma Säästöpankki Oyj
p. 045 657 5506 / pasi.sydanlammi@omasp.fi