Hoppa till huvudinnehåll

Så här byter du bank

Fint att du är intresserad att bli kund hos oss på OmaSp! Läs nedan hur det i praktiken går till att byta bank. Det är enkelt att byta bank och vi hjälper dig gärna med att överföra dina ärenden.

Kontakta oss
Möte på nätet eller på banken
Överföra en kundrelation

Kontakta oss

När du överväger att byta bank, är det första steget att kontakta oss. Du kan kontakta kundtjänsten, boka ett möte eller vara i kontakt med specialisterna på det närmaste lokalkontoret.

Det är enkelt att byta bank, även för lånekunderna. När du överför lånet från en bank till en annan, går det i praktiken till så att lånet i den gamla banken återbetalas med ett lån som beviljas av OmaSp.

Kontakta oss

Möte på nätet eller på banken

Vi kan antingen hålla ett möte på internet eller träffas på kontoret. Under mötet går vår specialist genom frågor med dig som rör din ekonomi, utifrån vilket hen kan ge dig ett individuellt förslag på lämpliga banktjänster.

Personlig betjäning är alla kunders rätt i OmaSp. Du får en personlig specialist vars uppgift är att känna dig och dina ärenden. Du når specialisten från ett direktnummer, tryggt i våra digitala kanaler eller på lokalkontoret.

Boka tid 020 764 0600

Överföra en kundrelation

När du har godkänt vår offert, sköter vi om alla praktiska frågor som rör bytet av bank: nya konton, kort, överföringar av lån, betalningar, besparingar och avslutande av gamla banktjänster. Vi gör bytet enkelt och utan krångel.

Vi har sammanställt en checklista över frågor som gäller byte av bank för att du ska kunna dra maximal nytta av din kundrelation i OmaSp. Din personliga specialist och kundtjänsten står så klart alltid till din tjänst.

Checklistaför nya kunder Boka tid

Lue lisää