Asuntokaupat hoituvat nyt digitaalisesti Asuntokauppapalvelussa

Oma Säästöpankki on ottanut ensimmäisten pankkien mukana käyttöön Asiakastiedon 30.3.2020 avaaman Asuntokauppapalvelun.

Oma Säästöpankki on ottanut ensimmäisten pankkien mukana käyttöön Asiakastiedon 30.3.2020 avaaman Asuntokauppapalvelun, jossa asuntokauppaan liittyvien dokumenttien toimitus ja allekirjoitus hoidetaan digitaalisesti. Kaikki asuntokaupassa vaadittavat tiedot ovat helposti osapuolten saatavilla. Asuntokaupan siirtyminen digitaaliseen palveluun on tervetullut uudistus helpottamaan asunnon osto- ja myyntiprosessia niin asiakkaan, pankin kuin kiinteistövälittäjänkin näkökulmasta. Asuntokauppojen tekeminen ei ole enää riippuvainen ajasta ja paikasta.

Palvelu mahdollistaa ostajan ja myyjän pankin sekä kiinteistövälittäjän sopimisen kaupasta sekä kauppahinnan ja varainsiirtoveron maksusta palvelussa täysin digitaalisesti. Kiinteistövälittäjä toimittaa kauppakirjan sähköisesti allekirjoitettavaksi ostajalle ja myyjälle. Asunnon myyjän pankki tekee osakekirjan siirron ostajalle ja osakekirja tulee myyjän pankille kirjattuna kirjeenä.

Tällä hetkellä palvelun kautta onnistuvat yksityishenkilöiden ja kuolinpesien paperisten asunto-osakkeiden kaupat, mutta lähitulevaisuudessa myös perinteiset kiinteistökaupat sekä yritysten tekemät kaupat voidaan toteuttaa palvelun kautta.

Asuntokaupalle ei tarvitse enää sovitella aikaa ostajan, myyjän ja pankin aikatauluihin. Palvelemme asuntokauppa-asioissa edelleen mielellämme myös konttorissa, mutta digitaalinen asuntokauppapalvelu on tervetullut uudistus monen asiakkaan näkökulmasta nopeuttamaan osto- ja myyntiprosessia. Kauppakirjan ja muut kauppaan liittyvät asiakirjat voi nyt allekirjoittaa sähköisesti vaikka kotisohvalta.

Lue lisää www.asiakastieto.fi

Lue lisää aiheesta Töysän Säästöpankkisäätiöltä 500 000 € lisäavustus SeAMK:lle
Töysän Säästöpankkisäätiön ja SeAMK:n edustajat
Mediatiedote

Töysän Säästöpankkisäätiöltä 500 000 € lisäavustus SeAMK:lle

Lue lisää aiheesta Samppa Harhala on aluejohtaja, josta on tarvittaessa vaikka trubaduuriksi
Pankin asiantuntija työhuoneessaan tietokoneella.

Samppa Harhala on aluejohtaja, josta on tarvittaessa vaikka trubaduuriksi

Lue lisää aiheesta OmaSp Rauma mukana Kesäkahvila Kaffelin avajaisissa
työntekijällä on kahvimuki kädessä