Jarmo Partasen ansiokas työ OmaSp:n hallituksen puheenjohtajana päättyi

Uutena puheenjohtajana aloittaa Jarmo Salmi.

Hallituksen puheenjohtajan muutos tuli vastaan luonnollisessa tilanteessa eläkeiän täyttyessä. OmaSp:n yhtiökokouksessa 29.4. valittiin hallituksen jäseniksi uudelleen Aila Hemminki, Aki Jaskari, Timo Kokkala, Heli Korpinen, Jyrki Mäkynen ja Jarmo Salmi sekä uudeksi jäseneksi Jaana Sandström. Hallituksen järjestäytymiskokous, joka pidettiin välittömästi yhtiökokouksen jälkeen, valitsi Jarmo Salmen hallituksen puheenjohtajaksi ja Jyrki Mäkysen varapuheenjohtajaksi.

Lopettavaa ja aloittavaa hallituksen puheenjohtajaa yhdistää pitkäaikainen yhteistyö aikanaan Etelä-Karjalan Säästöpankin hallintoneuvostossa sekä vuodesta 2014 lähtien OmaSp:n hallitustyöskentely.

Jarmo Partanen on toiminut OmaSp:n hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2014 lähtien. Hän jättää tehtävänsä hyvillä mielin seuraajalleen: ”Olen ollut työelämässä vuodesta 1983 lähtien ja nyt on mukava hetki siirtyä ansaitulle eläkkeelle ja antaa vihdoin aikaa perheelle ja myös itselle. On hienoa luopua tällaisesta tehtävästä huipulla, kun liiketoiminnan luvut ovat kunnossa. Aikani hallituksen puheenjohtajana on ollut erittäin mielenkiintoista ja olen kovasti nauttinut yhteistyöstä hallitusten jäsenten, toimivan johdon ja sidosryhmien kanssa sekä poikkeuksellisen valoisan henkilöstön kanssa. Näiden vuosien aikana on tehty paljon töitä ja neuvoteltu, mutta koskaan ei ole väsyttänyt. Intohimoista tekemistä on kannatellut yhteinen unelmamme pankin listautumisesta Nasdaq Helsinki Oy:n päälistalle. Listautumisen toteutuminen ja kellojensoitto 30. marraskuuta 2018 oli näiden vuosien ehdottomin tähtihetki ja kirsikka kakun päällä. Kaikista eniten olen nauttinut siitä, että yhtiön liiketoiminnan luvut ovat olleet kunnossa, pankki on tehnyt tasaisesti hyvää tulosta. Älykkäiden ihmisten kanssa on ollut hyvä tehdä hallitustyötä, eikä ole tarvinnut jännittää päätöksiä. Meillä on ollut yhteen hitsautunut hallitus, työskentelymme on ollut aktiivista ja ahkeraa. Asioista on puhuttu ja päätetty ja huumoriakin on silloin tällöin viljelty. On tehty vaikeita ja vastuullisia päätöksiä joustavasti ja reippaasti, eikä asioita ole siirretty eteenpäin. Kun asiat ovat olleet hyvin valmisteltuja, on ollut helppo tehdä päätöksiä. On tärkeää, että hallitus tekee töitä ennakoiden, jotta vakavilta tilanteilta vältytään. Haluan kiittää hallituksen jäseniä, toimitusjohtajaa ja koko henkilöstöä yhteisistä vuosista. Vaikka työni hallituksen puheenjohtajana loppuu, jatkan edelleen EkspSäätiön hallituksen jäsenenä ja seuraan yhtiön kasvua ja kehittymistä jatkossa suurimman omistajan näkökulmasta. Eläköön eläke!”

Oikeustieteen kandidaatti Jarmo Salmi on ollut OmaSp:n hallituksen jäsen vuodesta 2014 lähtien. Hän arvostaa OmaSp:n dynaamista johtamista, jossa toimitusjohtajalla ja johtoryhmällä on merkittävä rooli: ”Lämpimät kiitokset valinnastani, tehtävä on erittäin mielenkiintoinen ja tietää varmasti myös paljon työtä. OmaSp on yhtiönä mennyt isoin harppauksin eteenpäin. Ajatukseni nyt hallituksen puheenjohtajana on ensin kuunnella hallituksen jäsenten toiveita ja näkemyksiä ja sen jälkeen katsoa, miten hallitustyöskentelyä voidaan kehittää. Pidän tärkeänä, että hallituksessa on hyvä henki, yhteistyökykyisyys ja avoin ilmapiiri eli sanotaan mitä mieltä ollaan. Päätöksenteossa on tärkeää tarkastella asioita monipuolisesti eri näkökulmasta, hahmottaa asioiden hyvät ja huonot puolet. Arvostan suuresti Jarmo Partasen tekemää työtä jo aikanaan Etelä-Karjalan Säästöpankissa ja nyt viimeiset vuodet OmaSp:n hallituksen puheenjohtajana. Hän on tehnyt ansiokkaan päivätyön ja vaikuttanut omalla merkittävällä työpanoksellaan pankin hienoon kasvuun ja kehitykseen. Tästä on hyvä jatkaa OmaSp:n kehittämistä eteenpäin.”

Jarmo Salmi

Jarmo Salmi (synt. 1963) on ollut OmaSp:n hallituksen jäsen vuodesta 2014 lähtien. Salmi on toiminut toimitusjohtajana Asianajotoimisto Jarmo Salmi Oy:ssä vuodesta 2014 lähtien ja asianajajana ja vastuunalaisena yhtiömiehenä Asianajotoimisto Lasse Salmi Ky:ssä vuosina 1991–2014. Lisäksi Salmi on toiminut hallituksen puheenjohtajana Kiinteistö Oy Kosken-Keskuksessa vuodesta 2014 lähtien ja hallituksen jäsenenä Suomen asianajajaliitossa vuosina 2012–2015. Koulutukseltaan Salmi on oikeustieteen kandidaatti.

Haastattelu- ja lisätietopyynnöt:

Minna Sillanpää, viestintäjohtaja, puh. +358 50 66592, minna.sillanpaaatomasp.fi

Oma Säästöpankki Oyj on suomalainen Suomen suurin säästöpankki. Palvelemme ympäri maan 40 konttorissa ja digitaalisten kanavien kautta noin 136 000 asiakasta yli 290 asiantuntijan voimin. Vakavaraisen pankin kannattavuus on koko toimialan parhaimmistoa. Taseemme on yli 2,9 miljardia euroa. Lupaamme tarjota paikkakunnan parasta pankkipalvelua kaikissa arjen raha-asioissa sekä konttoreissa että digitaalisissa palvelukanavissa. Lähellä ja läsnä omasp.fi

Lue lisää aiheesta Vinkkejä turvalliseen pankkiasiointiin kesällä
OmaSp:n asiantuntija Maija Jormanainen kortit kädessä

Vinkkejä turvalliseen pankkiasiointiin kesällä

Lue lisää aiheesta OmaSp urheiluhuippujen taustajoukoissa
Keilailija Luukas Väänänen käymässä Joensuun konttorilla.

OmaSp urheiluhuippujen taustajoukoissa

Lue lisää aiheesta Käteispalveluiden saatavuus heikentynyt– OmaSp vastaa asiakkaiden tarpeisiin
Pankin asiantuntija palvelee asiakasta kassalla.

Käteispalveluiden saatavuus heikentynyt– OmaSp vastaa asiakkaiden tarpeisiin