Hyppää pääsisältöön Hyppää Chattiin
Mediatiedote,

Yrittäjä: Rakenna turvaverkostosi hyvän sään aikana

OmaSp:n sydänpinssi

Yrityksellä on harvoin mahdollisuus toimia täysin muuttumattomassa ympäristössä.

Yrityksen elinkaaren aikana saattaa tapahtua muutoksia, jotka vaikuttavat yrityksen toimintaan, talouteen tai yrittäjään itseensä.  Osa muutoksista on ennakoitavissa, mutta usein yrityksen kohdalle osuu yllättäviä haasteita. Tällöin on hyvä tukeutua valmiiksi rakennettuihin asiantuntijaverkostoihin.

Monissa pk-yrityksissä yrittäjä hoitaa kaiken itse. Yrittäjän ei kuitenkaan tarvitse hallita kaikkea yksin. – Asioissa, joissa yrittäjä ei ole omimmillaan, kannattaa kääntyä valmiiksi rakennettujen kumppaniverkostojen puoleen, OmaSp:n yritysasiakkuusjohtaja Josefiina Kärkkäinen neuvoo.

– On hyvä pohtia, mihin omat resurssit riittävät ja mihin kaipaa tukea. Yrityksen päivittäistoiminnasta ulkopuolisina näemme usein asioita, joita läheltä katsova yrittäjä ei huomaa. Tämä pätee haasteisiin, mutta myös mahdollisuuksiin.   

OmaSp:n asiantuntija Josefiina Kärkkäinen

Varautuminen on viisautta, ja yhteistyössä löydetyt ratkaisut ovat yleensä ne parhaimmat, pohtii Josefiina Kärkkäinen.

 

Verkostot vahvistuvat ajan myötä

Hyvä ja luottamuksellinen kumppanuus pankin ja yrittäjän välillä on kullanarvoista. Molemminpuolinen luottamus ei kuitenkaan välttämättä synny yhdeltä istumalta, vaan pitkäjänteisellä yhteistyöllä. Yhteistyö yrittäjän ja pankin välillä on ennen kaikkea dialogia, joka parhaimmillaan johtaa parempaan lopputulokseen kuin jos osapuolet pähkäilisivät asioita omilla tahoillaan. 

Hyvää pankkisuhdetta luodessa peruspalikoiden pitää olla kunnossa: Valittujen palveluiden tulee olla oikeat, järjestelmät toimivat ja asiantuntijan tulee hallita osaamisensa. Tarvitaan lisäksi avointa, luottamuksellista ja säännöllistä yhteydenpitoa. – Kuulumisia olisi hyvä vaihtaa säännöllisin väliajoin, vaikka merkittäviä muutoksia ei olisikaan näköpiirissä. Näin rakennetaan matalaa kynnystä yhteydenpitoon myös tulevaisuuden mahdollisia muutoksia varten.

Mitä tiiviimpi keskusteluyhteys, sen antoisampi on lopputulos. — Henkilökohtaisen palvelun lisäksi tarjoamme substanssiosaamista ja tunnemme toimintaympäristömme hyvin. Asiakasvastuullisina toimimme asiakkaidemme yhteyshenkilöinä ja tarvittaessa tuomme lisää asiantuntijoita mukaan neuvottelupöytään. Sen lisäksi, että palvelemme yrittäjää rahoitusasioissa, pystymme tarjoamaan hänelle merkittävää lisäarvoa ohjaamalla häntä löytämään kulloinkin oikean tahon, jonka puoleen voi kääntyä vaikkapa juridisissa kysymyksissä tai varainhoidon asioissa.

OmaSp palvelee asiakkaita yhden luukun periaatteella; Myös yrittäjän henkilökohtaiset pankkiasiat hoituvat oman yhteyshenkilön kanssa. Tutun asiakasvastuullisen tavoittaa konttorista paikan päältä, suorasta numerosta tai verkkopankista.

– Haluamme pitää asiakkaastamme niin hyvää huolta, ettei hänellä ole syytä vaihtaa pankkia. Paras lopputulos syntyy aina asiakkaan kanssa yhteistyössä, parhaan mahdollisen ratkaisun löytämiseksi. Useimmiten asiakassuhde kestääkin koko yrityksen elinkaaren, päättää Kärkkäinen.

OmaSp lyhyesti:


• Yli 150 vuoden historia
• 48 konttoria ympäri Suomen
• Yli 600 asiantuntijaa
• Ovet auki joka arkipäivä ilman ajanvarausta
• Kattavat digipalvelut
• Laajat pankkipalvelut

Alkuperäinen artikkeli on julkaistu V-S Yrittäjä -lehdessä 29.8.2025.
 

Henkilöasiakas