Hyppää pääsisältöön Hyppää Chattiin
Mediatiedote,

Nopeus ratkaisee asunto- ja yrityskaupoissa

Mies, nainen ja koira muuttolaatikoiden keskellä

Moni asunnon ostaja saattaa menettää tilaisuuden unelmakohteen hankintaan pankilta puuttuvan lainalupauksen vuoksi. Yrityksille oikea-aikaisen rahoituksen puute voi ratkaista yrityksen kehittämisen tai jopa yrityksen tulevaisuuden

Pankeilta toivotaan pelisilmää ja tilannetajua, jotta kaupat eivät tyssäisi väärin kohdennettujen resurssien tai aikailun takia. Riittävän ajoissa käynnistetty keskustelun avaus pankin asiantuntijan ja asiakkaan välillä hyödyttää molempia osapuolia ja sujuvoittaa lainaprosessia. 
 

Ennen kuin ryhtyy muuttolaatikoita pakkaamaan, kannattaa neuvotella alustava lainalupaus omassa pankissaan, Markus Souru vinkkaa.

Hae alustava lainalupaus hyvissä ajoin

OmaSp:ssä asiakkaita kannustetaan varaamaan aika lainaneuvotteluun jo ennen kuin varsinainen ostokohde on kiikarissa. Neuvottelun pohjalta saatu lainalupaus ei sido mihinkään, mutta antaa etulyöntiaseman ostajalle, kun mieluisa kohde löytyy. "OmaSp:ssä olemme myös valmiudessa auttamaan nopeallakin aikataululla, jos lainalupauksen hakeminen on jäänyt hoitamatta. Meillä on ovet auki aamusta iltaan ja asiantuntijamme ovat hyvin saavutettavissa. Pystymme usein reagoimaan niin,  ettei hyvä koti jää pankin aikataulujen vuoksi hankkimatta, kertoo OmaSp:n palveluverkoston johtaja Markus Souru.

Alustava lainalupaus ei sido asiakasta, eikä pankkia, mutta se antaa asiakkaalle käsityksen siitä, mikä on mahdollista. "Lopullisen lainatarjouksen sisältöön vaikuttaa aikanaan valittu ostokohde”, Souru kertoo.

Asiakas voi myös itse nopeuttaa lainaprosessia listaamalla lainaneuvottelua varten mm. seuraavat asiat: vakuusarvon määrittelyyn vaikuttava ostettavan kohteen sijainti, omat varat, velat ja vakuudet, kuukausittaiset kokonaismenot ja – tulot, kohteen arviohinta sekä maksukyky. 

Ketterät yritykset tarvitsevat ketteriä kumppaneita

Jos nopeus lainaneuvotteluun pääsyssä on kriittistä asuntokaupoissa, on se vähintäänkin yhtä tärkeää yritykselle.  OmaSp:n yritysasiakasliiketoiminnan johtaja Jussi Pohto ymmärtää hyvin yrittäjän kiireen ja kertoo pankin kiinnittäneen erityistä huomiota asioinnin ketteryyteen ja nopeuteen. 

”Tarjoamme yritysasiakkaillemme oman asiantuntijan, jonka asiakas tavoittaa paikan päältä konttorista, suorasta numerosta tai verkkotapaamisessa. Sama asiantuntija on yrittäjän yhteyshenkilö myös hänen henkilökohtaisissa sekä perheen pankkiasioissa."

Ketteryys on yksi yrittäjän tärkeimmistä kilpailukeinoista nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä, ja siksi ketteryys on osa myös meidän palvelumalliamme”, Pohto kiteyttää.

Lisätietoja:

  • Palveluverkoston johtaja Markus Souru, p. 050 422 6841, markus.souruatomasp.fi (markus[dot]souru[at]omasp[dot]fi)
  • Yritysasiakasliiketoiminnan johtaja Jussi Pohto, p. 040 169 8010, jussi.pohtoatomasp.fi

     

Henkilöasiakas