OmaSp teki ennätystuloksen

OmaSp:n konttori

OmaSp:n liiketoiminnan kehitys jatkoi vahvaa kasvuaan tilikaudella 2023. Tuloskehitystä vauhditti alkuvuodesta toteutettu Liedon Säästöpankin liiketoiminnan hankinta sekä markkinakorkojen nousu.

Koko vuoden vertailukelpoinen tulos ennen veroja kasvoi 89 % vertailukauteen ja oli 143,6 miljoonaa euroa. Vertailukelpoinen kulu-tuottosuhde parani entisestään tilikauden aikana ja oli 35,1 % sisältäen viranomaismaksut. Oma pääoma ylittää koko vuoden osalta ensimmäisen kerran yli 500 miljoonaa ja oli vuoden lopulla noin 541 miljoonaa euroa. Koko vuoden vertailukelpoinen oman pääoman tuotto nousi niin ikään ennätystasolle 25,3 %:iin.  Vahva oman pääoman kertymä mahdollistaa omistajille ennätyksellisen voitonjaon sekä investointeja tulevaisuuteen. Taseen loppusumma oli 7,6 miljardia ja kasvoi tilikauden aikana yli 1,7 miljardia euroa.

OmaSp:n asiakasmäärien kehitys on pysynyt hyvällä tasolla. Liedon Säästöpankin liiketoiminnan hankinnan myötä OmaSp sai noin 50 000 uutta asiakassuhdetta. Tämän lisäksi uusia asiakassuhteita syntyi orgaanisesti keskimäärin 1 000 joka kuukausi.

- Orgaanisen kasvun lisäksi jatkamme markkina-aseman vahvistamista syksyllä toteutuvan Handelsbanken Suomen pk-yritysliiketoiminnan hankinnan myötä. Samalla toimintamme laajenee pääkaupunkiseudulla Vantaalle sekä Kuopion ja Vaasan talousalueille, kertoo OmaSp:n toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi.

Yhteyshenkilö:

Viestintäjohtaja Minna Sillanpää,  p. 050 66 592, minna.sillanpaaatomasp.fi