Hyppää pääsisältöön
Oma Säästöpankin pankkikortti

Usein kysyttyä pankkikorteista

Unohdin tunnuslukuni, miten toimin? Korttini lukkiutui, kuinka saan sen takaisin käyttöön? Tältä sivulta löydät vastauksen useimpiin meille esitettyihin kysymyksiin pankkikorttien käytöstä.

Tietoa pankkikorteista

Helpointa on tarkistaa PIN-koodi OmaMobiilista. Jos sinulla ei ole OmaMobiilia, voit tilata uuden PIN-koodin helposti omasta verkkopankistasi.

PIN-koodin uudelleentilauksen pääset tekemään verkkopankkisi selainversiosta kohdasta Tilit ja kortit > Kortit > Tunnusluvun tilaus > Lähetä. PIN-koodi saapuu sinulle kotiisi noin viikon kuluessa. Uudelleentilauksesta veloitetaan palveluhinnaston mukainen kulu.

Voit myös ottaa meihin yhteyttä verkkosivujemme chat-palvelussa, soittaa asiakaspalveluumme 020 7640 600 tai käydä paikan päällä lähimmässä konttorissasi.

Visa Credit/Debit –kortin ulkonäkö on muuttunut kansainvälisen korttiyhtiön Visan vaatimuksista. Kortin Credit-merkintä näkyy sen vuoksi kortin etupuolella Visa-tunnuksen alla ja Debit-merkintä kortin takana korttinumeron yläpuolella. Maksupäätteellä voi edelleen valita haluatko maksaa Credit- vai Debit-puolelta.

Voit maksaa Visa-luottotilillesi ylimääräisen maksun milloin vain laskutuskauden aikana käyttäen Visa-laskusi tietoja. Visa-laskultasi löydät saajan tilinumeron ja viitenumeron ylimääräisen suorituksen tekemiseksi. Tilinumero ja viitenumero ovat aina samat Visa-laskullasi. Muistathan käyttää aina viitenumeroa maksaessasi Visa-tilillesi. 

Ylimääräisen maksun voit tehdä myös OmaMobiilissa Talous > Kortit > Valitse OmaSp Visa Credit/Debit tai Credit > Kortin tiedot > Maksa Visa-kortille > Summa > Vahvista.

Kortin turvarajoja voit muuttaa helposti verkkopankissasi sekä OmaMobiilissa. Pääset tekemään muutoksia valitsemalla verkkopankissasi Tilit ja kortit > Kortit > turvarajat ja käyttöalueet. OmaMobiilissa muutat korttisi turvarajoja valitsemalla Talous > Kortit > Valitse haluamasi kortti > Asetukset > Käyttörajoitukset tai Käyttöaluerajoitukset. Muutokset astuvat voimaan heti. Voit myös muuttaa turvarajoja soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 020 764 0600 tai ottamalla yhteyttä chat-palvelun kautta. Maantieteelliset rajaukset tuovat pankkitilillesi turvaa, koska kukaan ei pääse käyttämään korttiasi määritellyn alueen ulkopuolella. Lomamatkojen ajaksi voit laajentaa maarajausta hetkellisesti helposti omassa verkkopankissasi. Korttien osto- ja nostorajat näet verkkopankistasi.

Jos korttisi katoaa, soita asiasta välittömästi sulkupalveluun. Numerot palvelevat ympäri vuorokauden. Suomessa ollessasi soita numeroon 020 333. Jos olet ulkomailla, soita +358 20 333. Varanumero sulkupalveluun ulkomailta soittaessa on +358 800 1 2400.

Maksupäätteellä muodostuneen lukituksen voit avata käymällä Otto. -automaatilla. Kun laitat kortin Otto. -automaattiin ja näppäilet PIN-koodin oikein, lukitus poistuu.

Ulkomailla maksupäätteellä muodostuneen lukituksen voit avata käymällä VISA-logolla varustetulla automaatilla. Kun laitat kortin automaattiin ja näppäilet PIN-koodin oikein, lukitus poistuu.

Automaatilla muodostuneen lukituksen saa avattua olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme 020 764 0600. Voit myös laittaa asiasta verkkopankkiviestiä tai asioida lähimmässä konttorissa.

Kun teet verkko-oston yrityksen Visa Business Credit tai Visa Business Debit kortilla, tulee kortin tiedot aina vahvistaa henkilökohtaisilla OmaSp:n pankkitunnuksilla tai yrityskortin tekstiviestivahvistuksella. Ota yrityskortin tekstiviestivahvistuksen käyttöön tästä.

Yrityskortin tekstiviestivahvistus

Yrityskortin tekstiviestivahvistus on vaihtoehtoinen tunnistustapa kortilla tehtäviin verkko-ostoihin, mikäli sinulla ei ole henkilökohtaisia OmaSp:n pankkitunnuksia. Palvelun käyttöönotto edellyttää vahvaa tunnistautumista minkä tahansa kotimaisen pankin henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai puhelinoperaattorin tarjoamalla mobiilivarmenteella. Jatkossa tunnistautuminen tapahtuu itse luomasi salasanan sekä kertakäyttöisen tekstiviestikoodin avulla.

Yrityskortin tekstiviestivahvistus