Kortin katoaminen

Jos korttisi katoaa, varastetaan, jää automaattiin tai kortillasi on tapahtumia, joita et tunnista, soita välittömästi korttien sulkupalveluun kortin sulkemista varten (24h/vrk). Sulkupalvelun tavoitat Suomessa numerosta 020 333 ja ulkomailla ollessasi numerosta +358 20 333.

Mikäli puhelimesi tai älylaitteesi katoaa, jossa sinulla on ollut käytössä ApplePay tai GooglePay, tulee myös silloin sulkea laitteeseen sidotut maksukortit.

Kun korttisi on suljettu sulkupalvelussa, muodostuu sinulle automaattisesti uusi vastaava kortti samoilla turvarajoilla. Uudessa kortissa on kuitenkin uusi PIN-tunnus sekä korttinumero ja turvakoodit (CVV). Kortti ja kortin uusi PIN-tunnus tulevat turvallisuussyistä erillisinä postipäivinä. Uudesta kortista veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.

Missä tilanteissa korttireklamaatio tulee tehdä

Korttireklamaatio tulee tehdä tilanteissa, joissa kortillasi on tehty tapahtumia, joita et ole itse tehnyt tai et itse tunnista. Jos korttisi tai korttitietosi on myös varastettu tai koet olevasi rikoksen uhri, tee myös rikosilmoitus ja liitä se korttireklamaation liitteeksi.

Mikäli haluat reklamoida Automatian automaattien tapahtumia, olethan ensisijaisesti yhteydessä omaan konttoriisi tai asiakaspalveluumme.

Sopimusrikkomukset Credit- tapahtumissa

Voit myös reklamoida Credit- puolen tapahtumia, jos et ole saanut kortillasi maksamiasi tuotteita tai palveluita, jos saamasi tuote on virheellinen tai korttiostoksesi on veloitettu useamman kerran korttiluotoltasi.

Muista kuitenkin aina yrittää ratkaista tilanne ensisijaisesti myyjän kanssa, mikäli asia koskee myyjän sopimusrikkomusta. Sinun tulee voida todentaa sopimusrikkomuksen tapahtuminen. Kun sopimusrikkomuksen tilanne on selvä, tee reklamaatio viipymättä ja muista lisätä tarvittavat liitteet reklamaatiollesi.

Sopimusrikkomuksia ovat esimerkiksi seuraavat tilanteet:

  • Tuote ei vastaa tilattua
  • Tapahtuma on veloitettu useaan kertaan virheellisesti
  • Et ole saanut tilaamaasi tuotetta tai palvelua

Yksityishenkilöiden välisissä tapahtumissa ei ole reklamaatio-oikeutta pankkia kohtaan.