Yleistä
Kaupan toteutuessa asiakkuus siirtyy 1.9.2024.
Olet saanut asiakastiedotteita alkuvuodesta Handelsbankenista, joissa kerrottiin tarkemmin asiakkuuden siirtymiseen liittyvistä toimenpiteistä. Oma ensimmäinen asiakaskirjeemme lähetettiin toukokuun lopussa. Kirjeessä onkin paljon tärkeää tietoa asiakkuuden siirtoon liittyen.
Handelsbankenista siirtyvien palveluiden kuukausittain veloitettavat palvelumaksut säilyvät ennallaan siirron yhteydessä.
Mikäli yrityksenne tarvitsee uusia palveluita, kartoitamme mielellämme kanssanne lisäpalvelutarpeitanne. Mahdollisista uusista palveluista sekä konttoripalveluista veloitamme palveluhinnaston mukaisesti.
Yrityksenne Handelsbankenissa olevat talletukset kuuluvat tällä hetkellä Ruotsin talletussuojan piiriin. OmaSp:lle kaupan toteutumisen jälkeen siirtyvät talletukset siirtyvät korvattavaksi Suomen talletussuojarahastosta. Talletussuojat ovat Suomessa ja Ruotsissa hyvin samankaltaiset.
Valuuttatilit, arvopapereiden välitys- ja säilytyspalvelut ml. arvo-osuustilit, pankkitakaukset, johdannaiset ja kansainväliset cash management -palvelut, kuten Global-OnLine, jäävät kaupan ulkopuolelle. Saatte näistä lisätietoa myöhemmin.
Tutut pankkiasiantuntijat siirtyvät palvelemaan sinua myös OmaSp:ssä. Saat palvelua ruotsin kielellä kuten ennenkin. OmaSp:ssä virallinen palvelukieli on suomi, siitä syystä kaikki sopimuksemme ja sopimusehtomme sekä verkkopankkimme ja sovelluksemme ovat suomen kielellä.
Kyllä voit. Asiakaspalvelumme auttaa ne neuvoo mielellään numerossa 020 764 0600 arkisin 8-20 sekä lauantaisin 10-14 paikallisverkkomaksun/ matkapuhelinmaksun hinnalla.
Kyllä saat. Avaamme uudet OmaSp konttorit nykyisten 45 konttorin lisäksi Kuopioon, Vaasaan ja Vantaalle ja 30 pankkiasiantuntijaa siirtyy Handelsbankenista OmaSp:lle.
Handelsbanken on tehnyt sopimuksen yrityskaupasta OmaSp:n, S-Pankin ja HenkiFennian kanssa. Yrityskaupassa OmaSp:lle siirtyvät pk-yritykset sekä pk-yrittäjien henkilökohtaiset pankkiasiat. Me OmaSp:ssä tarjoamme mielellämme pankkipalvelut koko perheelle. Meillä sama pankkiasiantuntija hoitaa sekä yrittäjän että yrittäjän perheen asiat. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme tai varata ajan tapaamiseen sivuillamme omasp.fi halutessasi avata asiakkuuden myös perheenjäsenillesi.
Suoritukset ohjautuvat kolmen kuukauden ajan. Huolehdithan tilinumeron ilmoittamisesta kuitenkin pikimmiten 1.9. jälkeen. Ulkomaanmaksut ja SEPA pikamaksut eivät ohjaudu enää 1.9. jälkeen.
Yrityksenne käyttämät maksuliikennesopimukset siirtyvät.
Rahahuoltosopimuksenne ja mahdollinen vaihtorahan veloitusvaltakirjanne siirtyvät. Sopimusten siirtäminen mahdollistaa häiriöttömän käteisen tilityksen ja vaihtorahan tilauksen jatkossakin.
Sopimukset käteisen rahan kuljettamisesta Loomis Suomi Oy:n ja Nokas Finland Oy:n kanssa jatkuvat ennallaan, samoin Nokaksen ja Loomiksen yösäilöjen käyttö. Jos olette toimittaneet käteisen rahan Nouto. -säilöjen tai Handelsbankenin konttorien kautta, uudesta käteisen rahan tilitysmenettelystä sovitaan kanssanne erikseen.
Käteistä pystyy myös nostamaan ja tallettamaan kaikissa konttoreissamme ilman ajanvarausta ja laajat aukioloajat mahdollistavat yrityksenne päivittäisten pankkiasioiden hoitamisen. Voitte hyödyntää myös TalletusOtto-automaattiverkostoa käteisen talletuksissa ja nostoissa.
OmaSp:llä ei ole valuuttakaupan palvelua.
Tilit ja talletukset
Yrityksen tilit ja talletukset pysyvät ennallaan ja siirtyvät syksyllä 2024 automaattisesti.
Kyllä, olette saaneet tiedon uudesta tilinumerosta/uusista tilinumeroista toukokuun lopullä lähettämässämme kirjeessä. Tilit ovat käytettävissä vasta asiakkuuden siirtymisen jälkeen.
Olemme lähettäneet teille toukokuun lopussa kirjeen, jossa kerroimme uuden tilinumeron.
Saat OmaSp:n verkkopankista tai yritysverkkopankista tiliotteet ajalta 1.1.2023-30.8.2024. Jos tarvitset em. vanhemman tiliotteen tai sinulla ei ole verkkopankkia, sinun tulee itse pyytää tiliote Handelsbankenista.
Tilin korkoehdot säilyvät ennallaan.
Talletus siirtyy sellaisenaan, esimerkiksi talletukselle maksettava korko ja talletuksen eräpäivä säilyvät ennallaan. Talletuksen nimi, tilinumero ja yleiset ehdot muuttuvat. Jatkossa talletuksesi nimi on määräaikaistalletus. Saat yleiset ehdot ja uuden tilinumeron postitse.
Valuuttatilit eivät kuulu OmaSp:n valikoimaan.
OmaSp:stä pystyy lähettämään MT940 tiliotteen. Vastaanottajalle tulee ilmoittaa uusi tilinumero ja BIC koodi.
OmaSp:n puolella aktivoidaan sellaiset tilit, joiden Handelsbanken tili on aktiivisessa tilassa siirtohetkellä.
Mikäli Handelsbankenissa oleva tili ei siirry koska tili on lopetettu ennen siirtohetkeä, OmaSp:ssä oleva tili poistetaan, ja sitä tilinumeroa ei voida käyttää sen jälkeen.
Tilille etukäteen syötetyt eräpäiväiset maksut säilyvät ja veloittuvat annettuna eräpäivänä vaikka eräpäivä olisi 1.9.2024 jälkeen.
Kortit
Nykyiset yrityksen tiliin liitetyt kortit korvataan OmaSp Visa Business Debit -korteilla. Saatte uudet kortit hyvissä ajoin ennen asiakkuuden siirtoa. OmaSp:n asiakkaana teillä on mahdollista hankkia OmaSp:ssä myös OmaSp Visa Business Credit -kortti.
Voit hakea yrityksellesi uutta luotollista Visa Business Credit- korttia asiakkuuden siirron jälkeen.
Uuden OmaSp kortin myötä saat uuden PIN-tunnuksen sekä kortin korttinumero, voimassaoloaika sekä muut kortin tiedot vaihtuvat asiakkuuden siirron yhteydessä. Muistathan päivittää uudet kortin tiedot käytössäsi oleviin suoratoistopalveluihin.
Saat uuden PIN-tunnuksen automaattisesti eikä tätä ole mahdollista muuttaa. Voit halutessasi tarkastaa PIN-tunnuksen kätevästi OmaMobiilista, mikäli tunnus pääsee unohtumaan.
Voit tarkistaa uuden korttisi PIN-tunnuksen kätevästi OmaMobiilista kohdista Talous > Kortit > valitse kyseinen kortti > Asetukset > Katso PIN-koodi
Voit lopettaa uuden OmaSp kortin lopettamalla korttisopimuksen Handelsbankenissa ennen asiakkuuden siirtoa tai sen jälkeen olemalla yhteydessä OmaSp:n asiakaspalveluun tai konttoriin.
Uusi OmaSp pankkikorttisi toimii asiakkuuden siirron jälkeen. Ilmoitamme sinulle erikseen tekstiviestillä, kun uusi korttisi on käytettävissä.
Eivät säily. Päivitäthän uuden korttisi tiedot käytössäsi oleviin maksullisiin sovelluksiin ja suoratoistopalveluihin (mm. äänikirjapalvelut ja tv-tarjonta). Uuden kortin tiedot on mahdollista ilmoittaa palveluntarjoajille tai lisätä itse sovelluksessa vasta uuden kortin käyttöönoton jälkeen.
Kaikki OmaSp:n maksukortit on mahdollista lisätä Apple Pay-, Google Pay ja Garmin Pay -sovelluksiin. Voit maksaa ostoksia sujuvasti mobiililaitteella kaupassa tai verkossa.
Jos uusi OmaSp korttisi katoaa tai varastetaan, soita pikimmiten sulkupalveluun p. 020 333 (ulkomailta +358 20 333).
Kortti ja kortin tunnusluku toimitetaan erillisinä toimituksina turvallisuussyistä kortinhaltijan osoitteeseen. Saat ohjeen uuden kortin käyttöönotosta kortin mukana. Lähetimme erikseen kirjeen heinäkuussa, jossa kerroimme käyttökatkosta ja uuden kortin käyttöönotosta tarkemmin.
Uusi korttisi toimitetaan ulkomaan kotiosoitteeseesi, mikäli olet ilmoittanut kyseisen osoitteen pankille.
Saat kortin elokuun aikana hyvissä ajoin ennen asiakkuuden siirtoa.
Pääsääntöisesti turvarajasi säilyvät ennallaan, mikäli olet nämä erikseen asettanut nykyiselle Handelsbankenin kortillesi. Uutena turvarajana sinulle tulee kortilla pelaamisen salliminen sekä estäminen. Yhdistymisen yhteydessä pelaaminen estetään, mutta pystyt itse muokkaamaan turvarajat käyttöösi sopiviksi joko OmaMobiilissa, verkkopankin selainversiossa taikka olemalla yhteydessä konttoriisi.
Mikäli et ole asettanut erillisiä turvarajoja Handelsbankenin maksukortillesi, asetetaan kortillesi oletusarvoiset turvarajat. Turvallisuussyistä nämä ovat maltilliset. Käythän päivittämässä omat turvarajasi juuri sinun arkeen sopiviksi yhdistymisen jälkeen!
Kaikki turvarajat voit päivittää älylaitteellasi OmaMobiilissa kohdasta Talous > Kortit > Valitse haluamasi kortti > Asetukset > Käyttörajoitukset > Tee muutokset > Vahvista muutos. Tarkista samalla korttisi käyttöaluerajoitukset sinulle sopiviksi
Maksuliikenne
Yrityksenne käyttämät maksuliikennesopimukset siirtyvät.
Muuttunut tilinumero ja BIC-tieto on ilmoitettava tilitoimistollenne, asiakkaillenne, palveluntarjoajillenne sekä kaikille muille mahdollisille kumppaneillenne.
Mikäli hoidatte maksuliikennettä itse, muistakaa päivittää muuttunut tilinumero ja BIC-tieto myös käyttämäänne pankkiyhteysohjelmaan.
Jos yrityksellänne on verkkolaskusopimus pankin kanssa, verkkolaskuoperaattori muuttuu ja on jatkossa ITELFIHH. Ilmoitattehan tiedon uudesta verkkolaskuoperaattorista kaikille tarvittaville tahoille.
E-laskujen kautta tulleet suoraveloitukset siirtyvät, mutta mikäli yrityksenne käyttää SEPA-suoraveloituksia toisen osapuolen kanssa, tulee yrityksenne päivittää sopimuksiin uudet tilinumerot/BIC-tiedot. Muuttuneet tiedot eivät päivity automaattisesti SEPA-suoraveloitusten osalta.
Euromääräiset maksut Euroopan alueelta siirtyvät automaattisesti uudelle tilille kolmen kuukauden ajan siirtymisen jälkeen. Välttääksenne viiveitä, ilmoittakaa uusi tilinumero ja BIC-tieto maksajalle. Edellä mainitut maksut ovat edelleen viitteellisiä.
Suoraveloitukset Euroopan alueelta (SEPA-suoraveloitus) eivät siirry automaattisesti uudelle tilille. Katso kysymys "Siirtyvätkö tiliin liitetyt seuoraveloitukset automaattisesti?"
Asiakkuuden siirron jälkeen ulkomaanmaksut, kotimaiset ja eurooppalaiset pikasiirrot palautetaan maksajalle mikäli maksussa oleva tilinumero on vanha Handelsbankenin tilinumero.
Euromääräiset maksut Euroopan alueelta siirtyvät automaattisesti uudelle tilille kolmen kuukauden ajan siirtymisen jälkeen. Välttääksenne viiveitä, ilmoittakaa uusi tilinumero ja BIC-tieto maksajalle. Edellä mainitut maksut ovat edelleen viitteellisiä.
Suoraveloitukset Euroopan alueelta (SEPA-suoraveloitus) eivät siirry automaattisesti uudelle tilille. Katso kysymys "Siirtyvätkö tiliin liitetyt seuoraveloitukset automaattisesti?"
Asiakkuuden siirtymisen jälkeen ulkomaanmaksut, kotimaiset ja eurooppalaiset pikasiirrot palautetaan maksajalle mikäli maksussa oleva tilinumero on vanha Handelsbankenin tilinumero.
Maksuliikenteen hinnoittelunne säilyy nykyisellään.
Muistakaa ilmoittaa muuttunut tilinumero ja BIC-tieto tilitoimistollenne.
Mikäli yrityksellänne on verkkolaskusopimus pankin kanssa, verkkolaskuoperaattori muuttuu ja on jatkossa ITELFIHH. Ilmoitattehan tämänkin tiedon tilitoimistollenne.
Maksatuksen (Lähtevät maksut -sopimus) palvelutunnus eli maksatustunnus pysyy ennallaan ja maksaminen onnistuu nykyisellä maksatustunnuksella myös asiakkuuden siirron jälkeen. Huomioittehan kuitenkin maksatuksessa, että tilinumero ja BIC-tieto vaihtuvat.
Mikäli tilitoimisto on tehnyt kaikki tarvittavat toimenpiteet ennen asiakkuuden siirtoa tai siirron yhteydessä, yhteydet toimivat.
Tilinumero ja BIC-tieto on muutettava ohjelmistoonne ennen tai migraation yhteydessä, riippuen ohjelman ominaisuuksista. Mikäli yrityksellänne on verkkolaskusopimus pankin kanssa, verkkolaskuoperaattori muuttuu ja on jatkossa ITELFIHH. Muutattehan myös tämän tiedon ohjelmistoonne ennen asiakkuuden siirtoa tai siirron yhteydessä.
Mikäli asiakkuuden siirto tapahtuu kuukauden viimeisenä päivänä, joka on viikonloppuna, maksatus tapahtuu edeltävänä pankkipäivänä. Tässä tapauksessa teidän täytyy toimittaa palkka-aineisto pankkiin maksatusta edeltävänä päivänä.
Palkka-aineiston toimitatte entiseen tapaan, eli toimitatte aineiston Handelsbankenille. Mikäli maksatus tapahtuu ennen asiakkuuden siirtoa, aineistossa on oltava vanha tilinumero.
Asiakkuuden siirron yhteydessä tulinumero muutetaan eräpäivällisille maksuille eli maksut menevät maksuun haluttuna eräpäivänä uudelta tilinumerolta.
Aineiston voi noutaa 40 pankkipäivän ajan, mikäli yhteydet ovat kunnossa.
Mikäli yrityksenne on sopinut kuluttajan e-laskupalvelusta, lähettää Handelsbanken siirtoviikonloppuna pankkeihin laskuttajailmoituksen muutosilmoituksen verkkolaskuoperaattorin vaihtumisesta.
Handelsbankeniin jäävien asiakkaiden osalta hoidat yhteydet asiakkaisiin samalla tavalla kuin aikaisemminkin.
Aineiston toimitus tapahtuu samalla tiheydellä, samalla tiedostomuodolla ja samoille vastaanottajille, kuten nytkin.
Siirtyvien asiakkaisen sopimukset käteisen rahan kuljettamisesta Loomis Suomi Oy:n ja Nokas Finland Oy:n kanssa jatkuvat ennallaan, samoin Nokaksen ja Loomiksen yösäilöjen käyttö. Asiakkuuden siirron jälkeen Nouto.-säilöihin tai Handelsbanken konttorille ei ole mahdollista toimittaa tilityksiä. Voitte sopia uudesta käteisen rahan tilitysmenettelystä erikseen OmaSp:n kanssa.
Valitettavasti asiakkuuden siirtyminen aiheuttaa käyttökatkon, jolloin pankkiaineistojen lähetystä ja noutoa pankkiin ei voi tehdä. Ilmoitamme tarkan ajankohdan käyttökatkolle myöhemmin. Tilille etukäteen syötetyt eräpäiväiset maksut säilyvät ja veloittuvat annettuna eräpäivänä vaikka eräpäivä olisi 1.9.2024 jälkeen.
Visma Netvisorilla, Accountor Procountorilla, Fennoalla tai Talenomilla on jo yhteys, ja he huolehtivat puolestanne aineistojen noutamisesta
Maksut, jotka tulevat uudella tilinumerolla ennen asiakkaiden siirtoa HB:sta OmaSp:lle, palautuvat maksajalle, koska tili ei vielä silloin ole aktiivinen.
HB irtisanoo MT101-sopimukset, ja OmaSp:llä ei ole tarjota vastaavaa palvelua.
Ei tarvitse. Sopimukset ja sopimusten tiedot siirtyvät sellaisenaan.
Yritysverkkopankki ja OmaMobiili
Kyllä. Verkkopankkisopimus siirtyy OmaSp:lle.
Kyllä. OmaSp:n mobiilisovellus on nimeltään OmaMobiili, jonka saatte yrityksen käyttöön.
OmaSp:n verkkopankin ja mobiilipalvelut saat käyttöön asiakkuuden siirtymisen jälkeen.
Kirjautuminen Handelsbankenin käyttäjätunnuksella
Pääset kirjautumaan käyttämällä salasanana avaintunnuskortin ensimmäistä lukua. Toimi näin:
1. Anna Handelsbankenin käyttäjätunnus.
2. Anna salasanaksi avaintunnuskortin ensimmäinen (01) luku.
3. Vahvista sisäänkirjautuminen tekstiviestillä saapuvalla koodilla.
4. Luo uusi salasana.
Kirjautuminen uudella OmaSp:n käyttäjätunnuksella
Pääset kirjautumaan käyttämällä salasanana avaintunnuskortin ensimmäistä lukua. Toimi näin:
1. Anna OmaSp:n uusi käyttäjätunnus.
2. Anna salasanaksi avaintunnuskortin ensimmäinen (01) luku.
3. Vahvista sisäänkirjautuminen tekstiviestillä saapuvalla koodilla.
4. Luo uusi salasana.
Pankkiasiat hoituvat helposti puhelimella tai tabletilla paikasta ja ajasta riippumatta, kun lataat sovelluskaupasta OmaMobiili- ja OmaVahvistus -sovellukset.
OmaVahvistus -sovelluksella voit tunnistautua ja se on helppo ja turvallinen tapa vahvistaa tapahtumat. Käyttöönoton yhteydessä määrität itse oman nelinumeroisen PIN-koodisi. Voit käyttää OmaVahvistus -sovellusta myös biometrisellä tunnisteella jos laitteesi sitä tukee.
Tarkista, että sinulla on tallessa avaintunnuslukukortti sekä verkkopankin käyttäjätunnus ja salasana sekä tekstiviestin lisävahvistus. Tarvitset niitä OmaVahvistus-sovelluksen avaamiseen.
OmaSp:n asiakkaana saat 1.9. lähtien avaintunnuskortin konttoreistamme tai tilaamalla asiakaspalvelustamme.
Ohjeet OmaVahvistus -sovelluksen käyttöönottoon: https://www.omasp.fi/henkiloasiakas/digitaaliset-palvelut/tunnistautuminen-ja-vahvistaminen/omavahvistus
Lisätietoa OmaMobiili -sovelluksesta: https://www.omasp.fi/henkiloasiakas/digitaaliset-palvelut/digiasiointi/omamobiili
Varmistathan, että olet ottanut tekstiviestin lisävahvistuksen käyttöön verkkopankin selainversiossa, kun aktivoit käyttöösi OmaVahvistus -sovelluksen. Lisävahvistusta tarvitset ainoastaan silloin, kun lataat OmaVahvistus -sovelluksen ensimmäistä kertaa tai jos sovellus ladataan uudestaan. Mikäli käytössäsi ei ole älypuhelinta, tarvitset tekstiviestin lisävahvistuksen maksujen vahvistamiseen.
Turvallisen pankkiasioinnin varmistamiseksi muista kirjoittaa pankin verkkosivun koko osoite aina selaimen osoitekenttään ja siirtyä verkkopankkiin vain kotisivujemme kautta tai käyttämällä OmaMobiili -sovellusta.
Verkkopankkitunnukset säilyvät ennallaan, mikäli toisin ei ole ilmoitettu.
Mobiilipankin saa käyttöön yrityksen verkkopankkitunnuksilla. Mobiilipankin käyttöön tarviset OmaMobiili -sovelluksen lisäksi myös OmaVahvistus -sovelluksen.
Ohjeet OmaVahvistus -sovelluksen käyttöönottoon: https://www.omasp.fi/henkiloasiakas/digitaaliset-palvelut/tunnistautuminen-ja-vahvistaminen/omavahvistus
Lisätietoa OmaMobiili -sovelluksesta: https://www.omasp.fi/henkiloasiakas/digitaaliset-palvelut/digiasiointi/omamobiili
Yritystunnukset ovat henkilökohtaisia ja myös mobiilipankki on henkilökohtainen.
Lainat ja vakuudet
Lainat ja tileihin liitetyt luotot siirtyvät nykyisin ehdoin. Myös siirtyvien lainojen ja tililuottojen vakuudeksi annetut vakuudet siirtyvät.
Lainat ja tileihin liitetyt luotot siirtyvät nykyisin ehdoin ja vakuuksin.
Kyllä, lainat siirtyvät nykyisin ehdoin.
Et voi käyttää lainan maksamiseen laskua, koska maksun saajan tilinumero sekä lainan viitenumero ovat Handelsbankenin.
Näet uuden OmaSp:n lainanumeron verkkopankissa kohdassa Lainat.
Lainan viitenumeron voit muodostaa OmaSp:n viitenumerolaskurilla osoitteessa https://www.omasp.fi/yritysasiakas/arjen-raha-asiat/tilit-ja-maksuliikenne/viitenumerolaskuri
Saat uuden lainanumeron sekä viitenumeron käyttöösi myös asiakaspalvelustamme numerosta 020 764 0600.
Kyllä, Handelsbanken prime-korko säilyy lainalla.
Ohjelmistotaloille
WS-yhteyssopimus siirretään Handelsbankenista OmaSp:lle ellei asiakkaalle toisin ilmoiteta. WS-yhteyden käyttäjätunnus, varmenne ja WS-yhteyden kanavanumero siirtyvät OmaSp:hen. Varmenteen siirto tarkoittaa, että asiakas jatkaa Handelsbankenin myöntämän varmenteen käyttöä OmaSp:n WS-yhteydessä. Kunkin ohjelmistotoimittajan on arvioitava varmenteen siirron vaikutukset tarjoamansa ohjelmiston osalta. Handelsbankenin varmenne on uusittava OmaSp:n varmenteeksi myöhemmin siirron jälkeen.
Siirtyvien asiakkaiden tilinumerot ja pankkitunnus (BIC) vaihtuvat siirron yhteydessä. OmaSp:n BIC on ITELFIHH. Asiakkaalle ilmoitettava OmaSp:n tilinumero on käytettävissä vasta siirron jälkeen.
Siirtyvän asiakkaan palvelut siirretään tämän ohjelmistotalon OmaSp:ssä/Säästöpankkiryhmässä olevaan nykyiseen WS-yhteyteen.
Verkkolaskusopimus siirtyy OmaSp:hen. Asiakkaan verkkolaskuosoite säilyy ennallaan OmaSp:ssa. Verkkolaskuoperaattori kuitenkin vaihtuu ja operaattoritunnus on siirron jälkeen ITELFIHH.
Siirtyvien asiakkaiden maksatuksen palvelutunnus (maksatustunnus) säilyy ennallaan. Maksatuksessa tulee kuitenkin huomioida, että tilinumero ja BIC vaihtuvat.
Asiakas voi noutaa OmaSp:n WS-yhteydellä ennen siirtopäivää Handelsbankenissa muodostuneet aineistot 40 pankkipäivän ajan aineiston muodostumisesta.
OmaSp:n ja Handelsbankenin palvelukuvaukset löytyvät: https://samlink.fi/fi/ohjelmistopalvelut/.
Kaikki Handesbankenin asiakkaat eivät välttämättä ole siirtymässä OmaSp:iin. Siirtyville asiakkaille tullaan ilmoittamaan kirjeitse siitä, että heidän palvelunsa ovat siirtymässä OmaSp:iin. Kirjeessä asiakkaita ohjeistetaan olemaan yhteydessä käyttämäänsä tilitoimistoon/palveluntarjoajaan. Eli tätä kautta ohjelmistotalojen on mahdollista saada tietoa siitä, ketkä asiakkaat ovat siirtymässä OmaSp:iin.